Mi köze a TikToknak az online marketinghez?

Ma nem kell elbújni, hogy ne vegyenek észre. Viszont azért, hogy látótérbe kerülhessünk, minden időknél keményebben kell dolgozni. Míg 20 évvel ezelőtt szórólapoztak a diákok suli mellett, ma a közösségi médián osztogatnak meg tartalmakat. A tévézés helyett most van videomegosztó, online közvetítés, interaktív közösségi platformok. A mai ifjúságnak nagyobb az igénye, mintsem hátra dőlve, némán nézze az elé vetített, korlátozott tartalmakat! Részese szeretne lenni azoknak s alkotója. Ez az igény indíthatta 2012-ben útjára a legújabb közösségi médiafelületet Kínában. Többé nem titok: betört a TikTok!

Kipp-kopp: TikTok!

Egy újabb közösségi médiafelület, ami a legfiatalabb potenciális közönséget vonzza: a 10-24 éves korosztály az elsődleges célközönség. Ők a jövő!

A TikTok 2012-ben, Kínában indult útjára, s 2017-ig az ország határain belül maradt. Majd elkészült az iOS és Android alkalmazás is, s azóta megállíthatatlanul hódít.

A platform lényege: rövid videók terjesztése. Általában 3-15 vagy 60 másodperces videók kerülnek megosztásra a regisztráltak által mindaddig ingyenesen, amíg nem marketing tevékenységről szól. A tartalom különösebben nincs meghatározva azt leszámítva, mi nem lehet benne: álhírek terjesztése, szerzői jogsértések, drogok, szexuális tartalmak, gyűlöletkeltés. Amennyiben ezek közül bármelyiket is tartalmazza a videó, a rendszer azonnal a shadowban-t, vagyis árnyéktiltást alkalmazza: a videó készítőjét, s annak feltöltött tartalmát kitiltja a felületről, de legalábbis korlátozza a láthatóságát. Ezért figyelj oda, mit töltesz fel, mert a TikTok figyelmeztetés nélkül tilt!

A legnépszerűbb alkotások táncos, szinkron (“tátika”) videók zenei aláfestéssel, de a humoros tartalmak, valamit az oktató videók is egyre népszerűbbek.

Az alkotásokat lehet kedvelni, kommentelni, megosztani, letölteni, mint más közösségi platformokon megjelenő társaikat. Ahogy a látogató egyre több időt tölt a felületen, annál specifikusabb, az érdeklődési köréhez közelebb álló témájú videókat ”sodor elé”  a TikTok. Ez pedig online marketing szempontjából több, mint hasznos lehetőség…

A TikTok titka

Rövid, változatos, érdekes (vagy annak tűnő), általában könnyen befogadható, multimédiás tartalmak megosztása. Rendszeres az újdonságok feltöltése. A fogyasztók folyamatosan “etetve” vannak a “Nekik ajánlott” videókkal. A cél: minél rövidebb idő alatt a lehető legtöbb információ megszerzése; nehogy bármiről lemaradjon bárki is! Ez hajtja a felnövekvő nemzedéket, s ezzel doppingolja őket az online világ. A közölt információ valódi hírértéke, tartalmi minősége sokszor kifogásolható; de a kivitelezés, a design példátlan ütemben fejlődik. A TikTokon megtalálhatják színes, vibráló világukat a fiatalok. Ők ezen nőnek fel. Számukra ez, ami nekünk a Tamagochi és a Chat volt anno.

TikTok marketing

Ami egy közösségi platformon megjelenik, az jut el az emberekhez. A rádió és televízió szlogenek emlegetése helyett a social media felületein közzétett mémeket like-oljuk és kommenteljük. Ezt a trendet az online marketing szakemberek évek óta vizsgálják, és eredményeiket sikeresen alkalmazzák.

A következő “reklámfelület” a TikTok. Egyelőre nem örvendenek nagy népszerűségnek a kereskedelmi céllal készült videók, de pár finomítás, egy kis influencer-érzék, s észre sem fogja venni a felhasználó, hogy éppen egy marketing kampány kellős közepébe került.

Próbálkozások,természetesen már most is vannak. A TikTok  Ads oldalán lépésről lépésre vezetik a potenciális hirdetőt, mennyire egyszerű és célszerű a rendszer működése.

Bár már nem érintetlen a TikTok sem, az Instagramhoz vagy YouTube-hoz képest még csak a legnagyobb márkák vannak jelen kereskedelmi szempontból (például: Amazon, Nike). Valószínű, nem sokáig! Aki hosszútávra tervez az online marketing világában, az nem kerülheti ki az új platform használatát, illetve integrációját a marketing tevékenységébe. A célközönség a legfiatalabbak! Ők a jövő! Így aki őket megnyeri, s általuk szüleiket is, ott lesznek az élvonalban. Pár év, s ezek a fiatalok is felnőnek; igényeik, így a platform is alakulni fog; de ők maradnak. Ez az ő generációjuk felülete lesz.

TikTok for Business

2020 nyarán indult egy új felület a TikTokon a hirdetések kezelésére. A korábbi TikTok Ads is ide vezeti az érdeklődő online marketingeseket. Itt létrehozható a megfelelő portál, amin belül “csak” a megfelelő beállítások során kell végigkattintgatni, s már ott is vagyunk a TikTokon!

Több hirdetéstípus közül is választhatunk:

  • Top view
  • Brand takeovers
  • Hashtag-kihívás
  • Márkázott effektek
  • In-Feed video

A legrámenősebb ezek közül a Top view, ami automatikusan induló, teljes kijelzőn megjelenő hirdetés. Hossza egy perc is lehet, de lehetőség van 3 másodperc után átugrani azt.

A legtöbb felhasználót a Hashtag-kihívások mozgatnak meg, hiszen ilyenkor maga a felhasználó is készít és tölt fel videókat. Ezek terjedési sebessége, illetve a nézettsége magas: Ismerőseit mindenki érdeklődve figyeli, s a kihívásra buzgón reagálnak, beindítva ezzel a virális hatást.

A legeredetibbnek a Márkázott effektek tekinthetőek, melyek brand-specifikus szűrőket, effekteket jelentenek. Ezek beépítése, alkalmazása a videókba elkerülhetetlenül az adott márkát fogja népszerűsíteni minden egyes megosztással.

Hogyan tovább marketing?

Az online marketing üteme robbanásszerűen gyorsul. A csodák itt nem tartanak 3 napig! Aki részese kíván lenni ennek az intenzív, színes, mozgalmas világnak, az nem dőlhet hátra a bizonyítványosztás után sem! Folyamatos, napi szintű tanulás, utánaolvasás, önképzés. Itt semmi sem kötelező, csak ajánlott a túlélés érdekében.

Megtalálni a megfelelő, ilyen irányú továbbképzési lehetőségeket, nem egyszerű, hiszen több tényezőt kell figyelembe venni: hitelesség, ár-érték arány, idő- és hatékonysági faktorok.

A Webbyskill oldalán a TikTok business elindításához is szükséges alap PPC, valamint speciális PPC képzések is megtalálhatóak, de a többi online marketing tevékenységet is megismerheted a tanyfolyamok során. Hogy mit találsz itt?

  • PPC
  • Google Analytics
  • Inbound marketing
  • … és más képzések.

Igazi Home Uni, mely az íróasztalhoz visz minden tudást, ami az online marketing sikerének záloga. A Webbyskill megteremtette a lehetőséget, és igazi mentorként vezeti végig a tanulás folyamatán az arra elkötelezetteket, de a szükséges kattintásokat a tanulónak kell megtennie.