Aktív internetezőként, és főleg google használóként gyakran találkozunk olyan kifejezésekkel, amelyeket nem igazán tudunk hová tenni. Az egyik ilyen kifejezés az adwords ügynökség is. A google adwords tulajdonképpen egy hirdetést kezelő rendszer, amely segítségével érhető el, hogy az általunk hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás milyen pozícióban jelenjen meg a keresőben. Ez a hirdetési eszköz világszerte több millió weboldalon teszi lehetővé hirdetésünk megjelenítését, kezdve a vizuális hirdetéseken át egészen a videós hirdetésekig. A google által, és főképpen az adwords kampányok segítségével az internetezők több mint 90 százalékát el lehet érni. Magánemberként használjuk a google keresőt, de amikor hirdetésünket akarjuk minél szélesebb körbe megjeleníteni, akkor fontos, hogy kikérjük az adwords ügynökség véleményét. Az ügynökség célja, hogy a hirdetések hatékonyságát növelje, tehát a rendelkezésre álló hiteles mérések alapján az adwords ügynökség szakemberei képesek olyan stratégiát kidolgozni, amelyek előre viszik hirdetéseinket.
Továbbá a költséghatékonyságban is nagy segítséget tudnak biztosítani az ügynökségek a kampányok optimalizálásával, vagy ugyanabból az alapból többet tudnak kihozni akár pár hónap alatt. Az adwords ügynökség természetesen rendelkezik különböző árképzéssel, ilyen értelemben a munkadíjat egy adott hónapban előre meghatározott százalék alapján számolja. Fontos megjegyeznünk, hogyha vállalkozásunkat szeretnénk népszerűsíteni, akkor nagyobb hirdetési költségvetéssel kell gazdálkodni, ilyenkor érdemes a magasabb munkadíjat megfizetni, és teljesen az ügynökségre bízni a kampánykezelés feladatát.