A keresőoptimalizálás egy online marketing tevékenység, aminek a legelső és egyben nélkülözhetetlen eleme a kulcsszókutatás. Ennek segítségével egy pontos képet kaphatunk arról, hogy az általunk elérni kívánt célközönség milyen szavakra keres a Google keresőmotorjában. Mindez pedig támpontként szolgál ahhoz, hogy felállíthassunk egy hatékony stratégiát, vagyis hogy beépítsük az adott kulcsszavakat a weboldalunkon fellelhető tartalomba, továbbá az oldal irányába mutató linkek és lapok szövegébe.
Minél többen keresnek rá a megadott kulcsszavakra, annál előrébb juthat a honlapunk a Google találati listáján.
Nem elég azonban kizárólag a kulcsszavak számára és arányára alapozni a sikerünket, a jó SEO egyik alapja ugyanis a komplexitás.
Az elemző algoritmusok a különlegesen intelligens felépítésük révén képesek rá, hogy értelmezzék a megadott szöveget. Ezt kihasználva jelentősen növelhetjük a pozíciónkat, ha a kulcsszavakhoz szemantikailag kapcsolódó kifejezéseket és szókapcsolatokat jelenítünk meg a szövegben. Az algoritmus ezek alapján képes felismerni, hogy a webhelyen szereplő tartalom magába foglalja-e az érintett téma mélyebb összefüggéseit.
Azok a webhelyek, amik kizárólag egy-egy kulcsszó köré épülnek, kevésbé erősek a relevancia tekintetében, mint azok a platformok, ahol megjelennek ezek az úgynevezett szemantikus kulcsszavak. Az eredményesnek tekinthető keresőoptimalizálás mércéje a weboldal forgalmának növekedése. Ennek elérése és fenntartása azonban folyamatos ellenőrzést igényel, a kulcsszavakra vonatkozó listákat tehát rendszeresen frissítenünk kell.
Hogyan is néz ki mindez a gyakorlatban?
A Google Kulcsszótervező programja segít megállapítanunk a leginkább optimális kulcsszavakat és szemantikai kifejezéseket. Sajnos azonban a teljesen pontos lista megtekintésének feltétele egy Ads kampány megvásárlása, ami nem mindenki számára nyújt kedvező alternatívát.
Mivel a profitunk növelése a cél, nyilván nem szeretnénk növelni a kiadásainkat, a keresőoptimalizálás azonban elképzelhetetlen részletes kulcsszókutatás nélkül.
A SEOzseni SEO és keresőoptimalizálás webapp ezt a rést igyekszik kitölteni azzal, hogy megmutatja számunkra ezeket az értékes információkat. Az ingyenes kulcsszó keresővel már pontosan felmérhetjük a potenciális kulcsszavakat és a SEOzseni privát adatbázisában rögzíthetjük azokat. Ezt követően pedig szabadon használhatjuk fel a linképítés, illetve a tartalomgyártás során.
A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. A linkerő kiszámítása rendkívül bonyolult, mivel önmagába visszaforduló és ismétlődő lépésekből áll. Az oldal linkerő kiszámításához szükség van az oldalra hivatkozó linkek erejének ismeretére is. A Google ezt a PageRank algoritmussal oldotta meg, ami a mai napig vezető rangsorolási faktor. Általában jobb egy linket kapni egy tekintélyes oldalról, mint 100 linket 100 alacsony minőségű oldalról. Emellett figyelembe veszi a teljes domain relevanciát: nem csak a forrás oldal, hanem a forrás domain teljes szöveges tartalmát és linkerejét.